2013年7月30日星期二

洗頭,做頭正在國中 - 游览英語

Linda: I'm ready for a new hairdo. Do you have any suggestions?
Hairdresser: Have you taken a look at any of the new styles lately?
Linda: Yes, I brought a magazine to show you. I like this one.
Hairdresser: Oh, that is pretty. Do you want to keep your hair this long? Or do you want to take it shorter? I think you would look cute with short hair. Perhaps you should go even shorter than in the picture.
Linda: I'll leave it up to you. Like I said, I'm ready for a change.
Hairdresser: OK. You should really think about getting highlights put in, too.
Linda: Do you think that would look good? I'm worried it will make my hair look unnatural.
Hairdresser: No, it won't. The highlights are very subtle. We can do a little bit this time.        If you like it, we can do more next time. Otherwise, the highlights should grow        out in about four weeks.
Linda: OK, just do what you want. I count on you. By the way, how much do you charge for apoo and set?
Hairdresser: Forty dollars in total.

琳達:我准備換個新發型,您有什麼建議嗎?
理發師:你比来有沒有看到什麼新的發型?
琳達:有,我帶了一本雜志給你看。我喜懽這個發型。
理發師:哦,它很美丽。你的頭發要繼續留這麼長嗎?還是要剪短一點?我認為你剪短發必定很都雅。或許你該剪得比雜志上更短些才好。
琳達:你來決定吧。我說過的,我已准備好要改變一下本人。
理發師:好。你還應該認实攷慮把頭發中層顏色染浓一點。
琳達:你認為那樣會难看嗎?我擔古道热肠那會使我的頭發看起來不天然。
理發師:不會。只是略微染一下。這次我們能够轻微染一點。假如你喜懽的話,下一次能够染多一點。要否则,染過的顏色四個礼拜便會淡下往了。
琳達:好的,我聽你的。順便問一下,洗頭、做頭發要几錢?
理發師:一共40元。

没有评论:

发表评论